Mallorca 2016

På grund af stor interesse for turen til Mallorca, blev rejsen gennemført med 2 ture, med afgang henholdsvis den 21. maj og den 28. maj. Referatet her, er med hensyn til billeder, fra begge ture. Hotel og udflugter var éns for begge ture. Bravo Tours var som ved tidligere flyrejser vor rejsearrangør med et rigtig godt samarbejde fra første planlægningssamtale til alle deltagerne var godt hjemme igen.

Som tidligere flyrejser fra Billund, var der også i 2016 arrangeret fælles buskørsel til Billund fra Thorsager og Rønde og det var Dit Busselskab fra Hornslet, som kørte for os denne gang. Pris pr. deltager 150 kr. tur/retur.

Ankomst lørdag først på aftenen til Hotel Globales Palma Nova, som var vort hjemsted hele ugen, var beliggende på den vestlige side i Palma-bugten og var et rigtig godt 4 stjernet hotel. Gode værelser og god betjening. Opholdet var med "All Inkludet" med rigtig lækker mad.

Kort afstand til by og strand.

Der var 3 udflugter med i opholdet og alle med frokost.
Pris pr. person i dobbelt værelse var i alt kun 5.998,00.

"Billedet her er hentet fra Bravo Tours hjemmeside"

Søndag var til egen disposition.

Dog var der inviteret til informationsmøde, så alle blev godt orienteret om lokale forhold, hotel o.s.v.

"De 2 billeder her er hentet fra Bravo Tours hjemmeside"

Mandag: Halvdagstur til Valldemossa. En betagende bjergby og en hyggelig gammel by, hvor bl.a. Chopin havde boet et par år.
Her et kik fra et af de mange udsigtssteder, som var en god del af turen.

Frokosten blev indtaget på en restaurant nær Palme Nova, med en flot udsigt over havet og en lækker 3 retters menu serveret.

Tirsdag var til egen disposition - byen blev udforsket og der blev "kørt" i pitstop eller shoppet eller måske bare slappet af ved poolen.

Onsdag - Heldagstur: Første stop var ved byen Inca, én af de ældste byer på Mallorca, tidligere kendt som en by med mange skomagere. Herefter var det et besøg på et meget stort marked i byen Sineu, det eneste marked på Mallorca, hvor der også solgtes levende dyr. Byen har også huset Kongeslottet.

Videre til byen Mancor, der er kåret som øens grimmeste by, men også kendt som møblernes og perlernes by. Der blev inviteret indenfor i en butik, hvor vi beså hvordan perlerne blev fremstillet og med mulighed for køb.

Frokosten blev indtaget på en gammel gård i Porto Cristo, hvor der var indrettet restaurant. Suppe, steg og is med "tilbehør". En rigtig god "frokost" med tilhørende drikkevarer.

Der var også lige tid til at besøge byens flotte havneområde.

Dagens højdepunkt, og 4. stop, var de meget smukke grotter i Porto Christo, hvor vi så de mange drypstensformationer. 125 trappetrin ned i grotterne til en sø, hvor en båd kom sejlende med et lille orkester, som gav koncert. En meget smuk og betagende oplevelse. Nogle af grotterne på Mallorca er dannet for 70-80 mio år siden. De blev kortlagt i 1890.

Sidste stop var et besøg ved en butik, hvor der var smagsprøver på 24 slags likører - og mulighed for køb.

Torsdag

- Igen en dag til egen disposition eks. afslapning i pool området

Fredag - Turen gik til hovedstaden Palma, der har ca. 400.000 indbyggere. Her et gruppebillede med foran den store katedral, som var hovedattraktionen på turen. Det tog ca. 370 år at bygge katedralen, og der blev givet en rigtig informativ rundtur, som tog ca. 1½ time. Katedralen blev bygget til ære for Jomfru Maria.
Ligeledes er der en bymur omkring en del af byen.

En tur op ad de små gader, blev der også tid til med stop ved byens rådhus. Herunder 3 billeder fra byrundturen.

Turen sluttede med en lækker Tapas frokost og der blev også lidt tid til at gå på egen hånd.

Lørdag - Hjemrejsedag: Fra begge grupper er tilbagemeldingerne, at det har været et rigtig dejligt hotel og gode udflugter og et dejligt socialt samvær på alle områder. Mallorca lufthavn er en meget stor lufthavn og helt uden forsinkelser blev det heller ikke. Vi ville gerne have rejst, som én gruppe, men med en meget stor tilmelding fra begyndelsen, var vi af hensyn til hotel kapacitet, nødt til at lave 2 ture. Det vil vi gøre alt for at undgå fremover.

På gensyn til næste år!

Tekster: Evard Bruun og Poul R. Poulsen