Sol og sommer på COSTA DEL SOL - foråret 2017.

Fredag
den 26 maj kl. 03,00 var der busafgang for 39 glade og forventningsfulde medlemmer mod første destination, som var Billund Lufthavn med afgang fra Billund kl. 07.00 og ankomst i Malaga Airport 11,40, og urene skulle ikke stilles, da Spanien har samme tidszone som Danmark. Bravo Tours var som tidligere år vor rejsearrangør og  vi ankom hurtigt til Hotel ROC Flamingo i Torremolinos og kunne straks gå til en veldækket frokostbuffet og inden længe var værelserne herefter klar til alle.

Sidst på eftermiddagen var der informationsmøde og vi kom hurtigt til at kende vor guide Debbie, som fulgte os fra første dag til afskeden i lufthavnen ved hjemrejsen og var en rigtig god guide, som alle var meget glade for og satte stor pris på.

Lørdag var der udflugt til Malaga og Mijas. Første stop var Malaga som jo er solkystens hovedstad. En rigtig smuk by, som gennem de seneste ca. 20 år har undergået en stor forvandling - til det pænere og mere mondæne. Vi kom godt rundt i byen både i bus og til fods.

Flotte udsigter i havneområdet, mange pladser med smukke blomster og træer, mindesmærker og statuer, flotte store gamle velholdte bygninger og mange indkøbsmuligheder, bl.a. i den meget flotte strøggade. Herunder også en statue af Picasso ved hans fødehjem. Ligeledes en statue af H.C.Andersen, opsat ved hans 200 års fødselsdag i anledning af at han i en rejseberetning har skrevet, at Malaga var det sted, han følte sig mest velkommen i hele Spanien.
- og det sidste billede: "Hvad mon den blomst er plantet i?"

Dagen sluttede med et besøg i "Den hvide by" Mijas. Særpræget med mange skæve gader og farvestrålende med blå vinduer og døre til de hvide huse. Mange gik en tur ad stejle gader til Picasso's museum. Turen sluttede med en dejlig frokost i en hyggelig taverna midt i Mijas.

Søndag
fridag uden udflugter. Måske ved baren - der kan være mange omkring et rundt bord, poolen eller en tur ned i byen.

Mandag
tur til Gibraltar. Gibraltar er engelsk, så der skulle huskes pas og udfyldes passerseddel. En spændende lille by med landingsbane for fly tværs over vejen. Den berømte klippe, som forbjerg mellem Atlanterhavet og Middelhavet. Kendt for de drilske aber og en spændende drybstenshule. Billederne herunder fortæller meget om turen: - Frokost på egen hånd og der var toldfrie cigaretter, alkohol og parfume.

Tirsdag
-igen en dag uden ture. Nogle var måske ved stranden. Der var elevator fra "den øvre bydel", hvor hotellet lå til stranden og hotelbus, der var mange rullende bølger, men en flot sandstrand. Herunder billeder fra strand og bylivet.

Onsdag
heldagstur til Ronda med inkl.frokost. Ronda er én af Spaniens ældste byer, med mange spændende attraktioner, hvoraf den største er Spaniens ældste tyrefægterarena, som fortsat benyttes én gang årligt. Selve byens beliggenhed på en klippe 750 m. over havet og delt af en 100 m. dyb kløft er også et besøg værd. Byen er forbundet over kløften ved tre broer. En rigtig flot park, Almeda del Tajo med en fantastisk udsigt var også et besøg værd. En meget flot Santa Mariakirke beliggende ved siden af Ronda's Rådhus ses også på billederne herunder. Vi blev også budt på vinsmagning inden der blev serveret frokost i en fin restaurant.

Torsdag
ingen ture. Mange fik lige en sidste dag med "solbagning" i poolområdet og der blev hentet "vodka-lemon". Der var arrangeret samlede borde, så alle spiste sammen den sidste aften på hotellet - rigtig hyggeligt - som også sluttede samlet i baren.

Fredag - hjemrejse fra morgenstunden straks efter morgenmaden. Afgang fra Malta Airport kl.11,40 med ankomst i Billund Lufthavn kl. 15.00 og Rønde/Thorsager ca. 17,30.
En rigtig god uge ved den spanske solkyst og igen en perfekt afviklet rejse med Bravo Tours som rejsearrangør.

tekst og foto
Poul R. Poulsen